Tip pro vaši bezpečnost: univerzální výkonné powerbanky nejen pro případ BLACKOUTu.
Doplněno video – Studénka, Stéblová, Šakvice. To jsou jen některá z měst a obcí, jejichž osud ovlivnila tragická železniční neštěstí. Náhodný kolemjdoucí musel dnes nad ránem získat dojem, že tento seznam rozšíří také Krasíkov nedaleko Ústí nad Orlicí, který byl doslova v obležení především hasičských vozidel.
Právě zdejší železniční tunel, spojující Prahu s Olomoucí, se v noci na dnešek stal dějištěm taktického cvičení složek integrovaného záchranného systému, s názvem „Tunel Krasíkov 2011“.
Krátce před třetí hodinou ranní se v nejdelším dvoukolejném železničním tunelu v České republice střetl osobní vlak s padesáti cestujícícimi s nákladním vozem jedoucím v protisměru. Strojvedoucí a dalších pět cestujících zaplatili nehodu životem, jedenáct osob bylo těžce zraněno.
Krátce poté na místo přijíždějí první jednotky Hasičského záchranného sboru Pardubického kraje, dobrovolné jednotky z okolních obcí a samozřejmě také hasiči Správy železniční dopravní cesty, kteří se na podobné zásahy specializují. Zatímco hasiči postupují z obou portálů tunelu k místu nehody, zdravotnická záchranná služba připravuje obvaziště a policie uzavírá okolí nehody.
Hlavními cíly cvičení byly prověřit dojezdové časy zasahujících jednotek hasičů a prověření i dalších složek IZS a jejich součinnost, stanovení pevných pozic jednotek, pro případné události v daném úseku (portály a úniková cesta). Prověření poplachového plánu na objekt „Tunel Krasíkov, ověření spojení radiové sítě, ověření možností sebezáchrany zúčastněných figurantů v roli vlakové čety a cestujících, použití externí přetlakové ventilace a nezbytné ověření stavu příjezdových komunikací i únikové cesty.
Krasíkovský tunel je se svojí délkou 1101 metrů nejdelším dvoukolejným tunelem v české republice , ale vybniká také svou bezpečností. Je vybaven samostatně raženou únikovou štolou, která je dlouhá 245 metrů a je zakončena únikovou šachtou hlubokou 12,44 metrů se schodištěm. Na začátku únikové štoly je provedena přepouštěcí přetlaková komora, která má na obou koncích protipožární dveře. V tunelu je instalováno nezavodněné potrubí průměru 100 mm pro napojení hasební techniky při zdolávání požáru. Zatlačením na dveře do únikové štoly se aktivuje vzduchotechnika a tunel se rozsvítí. Otevřením dveří se zapne ventilace a v železniční stanici Rudoltice se rozsvítí signalizace. Tunel má nouzové a orientační osvětlení, je vybaven bezpečnostními výklenky na obou stranách po 25 m, které jsou opatřeny přibližovacími pásy.
[nggallery id=46]
Přidat komentář