Tip pro vaši bezpečnost: univerzální výkonné powerbanky nejen pro případ BLACKOUTu.
Již rok slouží v Pardubicích 14 deskových měřičů rychlosti vozidel (takzvané informativní radary). „Pardubičtí řidiči si na ně již zvykli. Určitě v těch nejexponovanějších místech přispívají k vyšší bezpečnosti dopravy,“ řekl mluvčí pardubické městské policie Pavel Čejka.
Ze statistiky naměřených rychlostí vyplývá, že v některých místech sníží řidiči rychlost svých automobilů v průměru až o 10 kilometrů v hodině. Výrazně se tak snižuje riziko kolize automobilu s chodcem i tragických následků případné nehody.
Na některých stanovištích jsou radary umístěny trvale, na jiných se v nepravidelných intervalech střídají. „Jejich psychologický dopad na řidiče je nesporný. Je prokazatelné, že téměř všichni řidiči podvědomě sníží rychlost vozidla. Šance chodců na přežití po případném střetu s vozidlem se tak významným způsobem zvyšuje,“ dodal mluvčí.
Řidiči si na přítomnost radarů zvykli natolik, že někteří městskou policii upozorňují na zhasnuté měřiče, nebož se domnívají, že jsou nefunkční. „Všech 14 deskových měřičů je plně funkčních, ale jsou nastaveny tak, aby se rozsvítily a informovaly pouze v okamžiku, kdy řidič měřeným úsekem projíždí rychlostí blížící se, nebo přesahující nejvyšší povolenou rychlost. Reagovali jsme tak na reakce občanů bydlících poblíž těchto radarů. Stálé zobrazování jakékoli rychlosti, zejména v nočních hodinách, je totiž rušilo,“ vysvětlil Pavel Čejka. Dalším důvodem takovéhoto nastavení bylo zbytečné zatížení baterií, které aktivují displej měřičů.
Horní hranice měření rychlosti je nastavena na 90 kilometrů v hodině, i když radar je možno nastavit na rychlost mnohem vyšší. Po pokusech některých „závodníků“ měřit si na radarech vlastní rychlostní rekordy se jim městská policie rozhodla takovýmto nastavením tuto nebezpečnou hru překazit.
Oddělení vnějších vztahů MmP
Přidat komentář