Tip pro vaši bezpečnost: univerzální výkonné powerbanky nejen pro případ BLACKOUTu.
Hned deset bodů měla na programu Bezpečnostní rada Pardubického kraje, která zasedala dnes v pardubickém sídle kraje. Ústředním tématem byla aktualizace základních dokumentů krizového a havarijního plánování Pardubického kraje, došlo však i na vyhodnocení tématického cvičení Záchrana 2010 nebo na problematiku školení jednotek integrovaného záchranného systému (IZS).
Rada se rovněž zabývala přípravou semináře pro starosty obcí s rozšířenou působností.
Předseda bezpečnostní rady a hejtman Radko Martínek v souvislosti s tím zdůraznil nutnost maximálního zapojení obcí do řešení krizových situací, které nastanou v jejich správním obvodu. „Obce by měly mít dostatek odborníků, informací a finančních prostředků na to, aby si s většinou takových situací byly schopny poradit samy. Teprve v závažnějších případech by měla následovat pomoc kraje,“ řekl hejtman Martínek.
Nejdůležitějším dokumentem pro krajské krizové řízení je Krizový plán Pardubického kraje. Ten je sestavován vždy z platností na tři roky a právě dnes byla schválena jeho aktualizace platná od 1. ledna 2011. Dokument obsahuje i jednotlivé operační plány. Zahrnují řešení mimořádných situací, povodněmi počínaje a teroristickým útokem konče. Radě byl současně předložen i havarijní plán, který upravuje postup při záchranných a likvidačních pracích na území kraje.
Text a foto: Pardubický kraj
Přidat komentář