Tip pro vaši bezpečnost: univerzální výkonné powerbanky nejen pro případ BLACKOUTu.
11. únor je již druhým rokem Evropským dnem 112, dnem jednotného evropského čísla tísňového volání. Hasičský záchranný sbor Pardubického kraje při té příležitosti uspořádal tiskovou konferenci, na níž představil fungování této linky.
Každý tísňový hovor je okamžitě automaticky přijat a přenesen do náhlavní soupravy některého z operátorů. Ten v tu chvíli vidí nejen telefonní číslo volajícího, ale také místo, odkud volá. V případě volání z pevné linky je k dispozici operátorovi její adresa, u mobilního telefonu jeho přibli?né umístění. Pokud je to nutné, může si operátor vyžádat upřesnění polohy prostřednictvím mobilního operátora.
Pardubické centrum disponuje pracovišti pro celkem čtyři operátory, přičemž vždy musí být minimálně jeden operátor přihlášen v systému. V případě, že jsou všichni operátoři vytíženi, je hovor automaticky předán na jedno z okolních center, jehož operátor následně předá událost přímo složkám záchranného systému, kterých se týká. To lze využít také v případě volání v cizím jazyce. Operátor má k dispozici přehled všech svých kolegů, kteří jsou v danou chvíli přihlášeni do systému a jejich jazykovou vybavenost. V případě, že volající mluví některým „méne obvyklým“ jazykem, může operátor předat hovor vhodnému kolegovi.
Po zpracování události ji operátor formou datové věty odešle na operační střediska jednotlivých složek IZS, kterých se týká. Pokud je událost určena pouze jedné složce, například při náhlém zhoršení zdraví, je současně s datovou větou možné hovor přepojit dané složce. V tomto případě je ale vždy výhodnější volat národní tísňovou linku, kterou přijímá ta která složka.
Přidat komentář