Tip pro vaši bezpečnost: univerzální výkonné powerbanky nejen pro případ BLACKOUTu.
Po loňském zprovoznění nového krajského zdravotnického operačního střediska podnikla v těchto dnech pardubická záchranka další krok ke zkrácení času potřebného k dojezdu na místo.
Již v době spuštění nového střediska, v červnu minulého roku, byla pardubická záchranka první v České republice, která odesílala data o vzniku dopravní nehody do centra Jednotného systému dopravních informací (JSDI) v Ostravě, kde se tyto informace dále zpracovávají, zadávají do systému a následně poskytují dalším u?ivatelům systému JSDI.
Přestože jsou jednotlivá výjezdová vozidla vybavena GPS navigací, do které systém operačního střediska automaticky zasílá místo události, byl až do nedávna problém s tím, že na trase mohla být dopravní zácpa, ve které posádka uvízla.
Nyní byl proto systém rozšířen o možnost přijímat informace o dopravní situaci, uzavírkách, sjízdnosti, omezení provozu a především o dopravních nehodách z celé České republiky a tyto dále zobrazit v reálném čase v mapových podkladech. V těch je zároveň zobrazena poloha všech sanitních vozů a informace o probíhajících a řešených událostech.
Přehled dopravních omezení vidí operátoři na svých monitorech a zároveň na velkoplošné projekci, která zobrazuje situaci v rámci celého kraje.
Jednotlivé posádky tak mohou současně s výzvou k zásahu obržet zároveň i informace, kterému místu se vyhnout a kudy naopak projedou bez problémů.
Co je JSDI?
Jednotný systém dopravních informací v ČR provozuje Ředitelství silnic a dálnic ČR, s využitím informací, které pocházejí od Policie ČR, HZS ČR, zdravotnické záchranné služby, správců komunikací, silničních správních úřadů, obecních policií, z telematických aplikací a ITS systémů, z dopravních informačních center měst, řídících center tunelů a z mnoha dalších zdrojů, včetně motoristické veřejnosti.
Informace budou postupně publikovány na webových stránkách www.dopravniinfo.cz, ale i na zařízeních pro provozní informace (proměnné tabule) přímo na dálnicích a rychlostních komunikacích, prostřednictvím slu?by RDS-TMC pro navigační přístroje a také prostřednictvím datového distribučního rozhraní ve prospěch rozhlasových stanic, TV vysílání, provozovatelů hlasových a datových telekomunikačních služeb, provozovatelů dopravních informačních služeb a dalších odběratelů.
Přidat komentář