Tip pro vaši bezpečnost: univerzální výkonné powerbanky nejen pro případ BLACKOUTu.
Česká republika si v těchto dnech připomíná dva roky od ničivého orkánu Kyrill, který zasáhl naše území ve čtvrtek 18.1. 2007 a po dobu několika dní naplno zaměstnal profesionální i dobrovolné hasiče. Ti zasahovali mezi 18.1. a 21.1. u celkem 7 729 mimořádných událostí, což je stejný počet, jako průměrně za 29 dní. Zásahová činnost profesionálních a dobrovolných hasičů tehdy byla nejintenzivnější od povodní v roce 2002.
Na likvidaci následků orkánu bylo v každém z inkriminovaných dnů nasazeno cca 2 000 příslušníků HZS ČR a 12 000 ostatních hasičů, zejména pak členů sborů dobrovolných hasičů obcí.Zkouškou „ohněm“ si prošla také tísňová linka 112, kterou obsluhují příslušníci HZS ČR.S postupem orkánu po území ČR zaznamenala call centra linky 112 a pracoviště přijímající volání na číslo 150 enormní nárůst telefonátů od občanů žádajících o pomoc. Jen v průběhu 18. a 19. ledna 2007 bylo na linky 112 a 150 uskutečněno celkem 48 833 tísňových volání. Na lince 150 to znamenalo 5-ti násobný nárůst počtu hovorů a počet hovorů na linku 112 vzrostl o přibližně 30%. Je ale nutno vzít v potaz, že značný podíl obvykle mají zlomyslná volání, proto počet reálných tísňových hovorů na linku 112 byl 3 násobný oproti normálnímu stavu a celková délka hovorů byla o 100% vyšší.
Kvůli zvládnutí takového náporu byl personál call center linky 112 v některých lokalitách navýšen dvojnásobně až čtyřnásobně oproti normálnímu stavu. Přes extrémní počet volání byli všichni volající okamžitě obslouženi a nezůstávali v „čekací frontě“.
Přidat komentář