Provozovatel


Rescueinfo z. s.
Arnošta z Pardubic 2610 Pardubice
Tel: 603 981 272
IČ: 269 91 764
www.rescueinfo.org info@rescueinfo.org

Provizorně nahradit lze každý most

Tip pro vaši bezpečnost: univerzální výkonné powerbanky nejen pro případ BLACKOUTu.

Jak se staví dočasné mosty třeba při povodních? Co musí v takovém případě zařídit obec a co policie? Na tyto a související otázky dostali odpovědi pracovníci krizového řízení obcí s rozšířenou působností Pardubického kraje.

Foto: Mojmír Myšák

Foto: Mojmír Myšák

Ten pro ně ve spolupráci s Ministerstvem dopravy zajistil v polovině května praktický seminář o použití provizorních mostů za krizových situací. Ve Výcvikovém středisku Ministerstva dopravy v Kojetíně, kde jsou k dispozici všechna potřebná zařízení a výukové pomůcky, se semináře se zúčastnil také náměstek hejtmana Jaromír Dušek, pracovníci krajského úřadu, krajské Správy a údržby silnic či Krajského ředitelství policie Pardubického kraje.

Ocelové konstrukce mohou za mimořádných okolností nahradit původní mosty i na několik let. „Neexistuje most, který by vojáci nedokázali provizorně nahradit,“ ocenil náměstek hejtmana Jaromír Dušek možnost, získat v případě živelních pohrom a krizových stavů ze skladů Správy státních hmotných rezerv náhradní mosty a obnovit tak zničenou infrastrukturu do doby výstavby mostů nových. „Zástupci jednotlivých obcí si mohli v Kojetíně ujasnit veškeré souvislosti a postupy, které by bylo nutné učinit v případě stavby provizorních mostů. Například při rozsáhlých povodních, kdy voda odřízne některé části obcí tím, že poškodí nebo sebere most,“ vysvětlil Jaromír Dušek.

Tyto konstrukce mohou být zapůjčeny pro obce, města či správy a údržby silnic. Jejich součástí jsou také jednotlivé ochranné a bezpečnostní prvky včetně přídavných chodníků a lávek. „Výhoda provizorních mostů spočívá také v tom, že není nutné zbytečně využívat objízdné trasy, což zatěžuje životní prostředí i rozpočet kraje, který platí autobusům každý kilometr,“ upozornil na další výhodu pro veřejné rozpočty Jaromír Dušek. „Musím ocenit práce Miroslava Hekeleho, který má v Ředitelství silnic a dálnic na starosti právě mostní provizoria. Bez něj by Česká republika snad tyto konstrukce už ani neměla,“ dodal Jaromír Dušek.

Reklama
Nejlevnější povinné ručení

Přidat komentář

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

  

  

  

Nechte následující pole tak, jak jsou, prosím: