Provozovatel


Rescueinfo z. s.
Arnošta z Pardubic 2610 Pardubice
Tel: 603 981 272
IČ: 269 91 764
www.rescueinfo.org info@rescueinfo.org

Tísňová linka 112 má v pátek svůj den

Tip pro vaši bezpečnost: univerzální výkonné powerbanky nejen pro případ BLACKOUTu.

Již počtvrté si v pátek 11. února 2011 připomeneme Evropský den linky 112. Prostřednictvím tohoto jednotného evropského čísla tísňového volání se mohou lidé v nouzi dovolat pomoci záchranářů, a to ve všech státech Evropské unie.

Základní přínosy technologie linky 112

  • V ČR v současnosti funguje 14 call center linky 112, ta jsou v rámci celé republiky navzájem hlasově i datově propojena. Tato telefonní centra tísňového volání jsou vzájemně zastupitelná, tj. v případě přetížení nebo výpadku centra v jednom kraji jsou hovory na linku 112 automaticky přesměrovány na další telefonní centra tísňového volání 112 aniž by to volající poznal na rychlosti nebo kvalitě odbavení. Je zde tak garance, že se občan vždy dovolá, a to jak z pevných linek, tak mobilních telefonů.
  • Na 112 se lze jako na jedinou tísňovou linku dovolat bez SIM karty, bez kreditu a pokud je na místě signál alespoň jednoho mobilního operátora.
  • Technologie linky 112 fungující v ČR je na špičkové evropské úrovni a obsluhují ji důkladně vyškolení operátoři. Ti mohou mj. identifikovat adresu volajícího z pevné sítě, automaticky určit polohu mobilního telefonu při tísňovém volání, využít pravidelně aktualizované elektronické mapové podklady, zjistit identifikační kód mobilního přístroje nebo určit mobilního operátora volajícího.
  • Operátoři linky 112 jsou schopni odbavovat tísňové hovory nejen v češtině, ale i angličtině a němčině, v případě potřeby mají k dispozici softwarovou podporu i v dalších světových jazycích.
  • Technologie telefonních center tísňového volání 112 také propojuje základní složky integrovaného záchranného systému: Hasičský záchranný sbor ČR, Policii ČR a zdravotnickou záchrannou službu. To umožňuje rychlé vyhodnocení vzniklé situace a okamžitou reakci záchranných složek.

O zavedení jednotného evropského čísla tísňového volání – 112 ve všech členských státech EU rozhodla již v roce 1991 Rada Evropských společenství. Počátky projektu tísňové linky 112 v ČR sahají až do roku 1996. K 1. 1. 2003 pak bylo číslo 112 zprovozněno ve všech telefonních sítích na území ČR (do tohoto data bylo funkční pouze v mobilních sítích). V roce 2005 pak bylo dokončeno budování call center linky 112, od tohoto roku funguje v každém ze 14 krajů telefonní centrum obsluhující linku 112.

Pojďme nahlédnout do pardubického telefonního centra tísňového volání 112 (dále jen TCTV 112). Centrum je specializované pracoviště, které je zřízeno při Krajském operačním a informačním středisku (KOPIS) Hasičského záchranného sboru v Pardubicích. Je obsluhováno jazykově vybavenými, vyškolenými operátory, kteří se střídají ve 12 hodinových intervalech. TCTV 112 v Pardubicích v současné době přijímá tísňová volání čísla 112 z pevných a mobilních sítí a tísňová volání 150 z pevných a mobilních sítí.

Systém TCTV 112 umožňuje identifikaci adresy volajícího z pevné telefonní stanice, identifikaci telefonního operátora, identifikaci polohy mobilního telefonu, zobrazování místa události a polohy telefonu volajícího na mapě GIS, vzájemné zálohování technologií, nezávislé telefonní spojení, jazykovou podporu, přepojování hlasových kanálů včetně předávání datové věty na příslušné místo řešené události. Datová věta obsahuje všechny potřebné místopisné údaje a údaje o typu události, včetně možnosti přístupu k hlasovému záznamu.
V současnosti jsou na TCTV 112 plně datově a hlasově napojena operační střediska HZS ČR, Policie ČR i zdravotnické záchranné služby.

por. Vendula Horáková, tisková mluvčí HZS Pardubického kraje

[nggallery id=22]

Reklama
Nejlevnější povinné ručení

Přidat komentář

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

  

  

  

Nechte následující pole tak, jak jsou, prosím: